For mig er det altid interessant at lytte til ledere, der går imod strømmen. Dem, der tør sætte spørgsmålstegn ved de vedtagne sandheder om ledelse. En af dem er Sara Green fra konsulenthuset PicoPublish. Da hun voksede op i 90’erne, handlede alt om ”vækst, vækst, vækst”, som hun formulerer det. Hun i 2021 blev udnævnt til direktør i det dengang lille jyske konsulenthus, ville hun skabe en anden type virksomhed. En virksomhed, hvor medarbejderne ikke løb rundt med tomme blikke efter næste måneds vækstmål. En virksomhed, hvor medarbejderne fik energi af at gå på arbejde. Så noget af det første, hun gjorde som direktør, var at sløjfe samtlige økonomiske KPI’er og i stedet rette blikket mod kunde- og medarbejdertilfredshed. Her tre år efter siger medarbejderne, at det har givet en mere meningsfuld hverdag. Men det er ikke det eneste: Bundlinjen er blevet markant bedre. Læs hendes historie. Måske får den dig til at tænke en ekstra gang over, om det, I gør, er det rigtige.
Læs artiklen her: I Saras konsulenthus har de helt sløjfet KPI'er