En dag inviterede hun mig og komponisten på sunday roast med steg og Yorkshire-budding. Det foregik hjemme hos hendes forældre lidt uden for London i et klassisk engelsk rækkehus. Hun kunne se, at her var et menneske, som var langt hjemmefra og havde brug for selskab. Jeg følte mig meget velkommen, men uden at jeg havde en følelse af, at nu vi skulle være veninder. Det var en fin gestus, synes jeg. Og godt set. Det gav mig en følelse af ikke at være alene, uden at jeg på nogen måde følte mig som en stakkel.
Det gik op for mig, at det, jeg havde opfattet som kulde hos Josie, mere var en kejtethed hos hende. Hun er et sindssygt begavet menneske, som er god med ord, men som på grund af hendes sociale akavethed kan være svær at tolke. Sådan havde nogle af de andre det også, fandt jeg senere ud af. Men det viser jo bare, at ledere også er mennesker. De har også svagheder, selvfølgelig, som alle os andre. Men bag den der kejtethed havde hun så faktisk en enormt god forståelse for, hvad det var, jeg havde brug for i den situation. Nemlig at hun som leder viste tiltro til mig. Jeg besluttede derfra at være superloyal overfor hende. Jeg gik med på alle de ideer, hun havde. Om jeg så skulle ligge under en stol og sige mine replikker. Jeg var modig nu. Fra at være på nippet til at pakke mine tasker og rejse hjem, begyndte samarbejdet virkelig at blomstre.
I medierne og den brede offentlighed har der nok tidligere været en fascination af de der geniale instruktør-typer, der leverer stor kunst, men kører folk helt i sænk. Men det er heldigvis ved at ændre sig. Selvom du sidder i en magtfuld position, så skal du stadig behandle folk ordentligt. Og det er ekstra vigtigt at få sat fokus på i en branche som vores, hvor der er så stor kamp om rollerne, at der skal meget til, før folk brokker sig. Især hvis man er ung og upcoming.