Succes. I dag er det blevet sådan, at når noget skal besluttes, så spørger medarbejderne af sig selv: ”Hvordan hænger dette sammen med at være kundernes tryghedsrådgiver?” For mig er det tegn på, at vi er lykkes. At til trods for, at vi har kæmpet med at lægge to virksomheder sammen, så har vi også hjulpet hinanden med at formulere, hvordan vi vil leve op til vores formål. Men det er klart, at rejsen ikke stopper her. Vi skal blive ved med at tale om det og få de gode eksempler frem, da det erfaringsmæssigt er det, der virker.
Et enkelt formål. Indimellem kunne man da godt tænke, at det ville være fedt at være Novo og redde folk fra sygdom. Men på den anden side: Vi sørger jo for, at folk har en løn at leve af, når de bliver gamle, og sikrer, at de kan forsørge dem selv og deres familier ved skader og langtidssygdom. Jeg tror ikke, man skal gøre purpose for stort og komplekst, men tage det, der ligger lige for, fordi det gør de stærkeste ting ofte.
Topchefens drivkraft. Mit eget formål flyder sammen med virksomhedens, det skal være min drivkraft til at gå på arbejde. Jeg har jo også dage, hvor det ikke er så sjovt, og der skal jeg bruge glæden og drivkraften. Med årene er jeg blevet mere bevidst om, hvor vigtigt formålet er for mig.