Lederstof.dk har det som erklæret mål at inspirere og motivere til god ledelse gennem ny viden, konkrete værktøjer og perspektiver fra ledere på alle niveauer. Mediet har erstattet Ledernes medlemsblad med podcasts, et nyhedsbrev og artiklerne på Lederstof.dk.
Ved prisuddelingen, der foregik i København, læste formand for juryen af de Digitale Priser, Jan Birkemose fra Medietrends, begrundelsen for prisen op.
Han sagde blandt andet, at Lederstof.dk er et »forbilledligt eksempel på en vellykket turnaround fra print til digital,« og at »Lederstof.dk spiller let, enkelt og ubesværet på det digitale klaviatur anno 2020 og vælger konsekvent metoder og løsninger, der forbedrer formidling og distribution.«
Bodil Nordestgaard Ismiris er administrerende direktør i Lederne, der står bag Lederstof.dk. Hun er godt tilfreds med anerkendelsen:
»Jeg er glad og pavestolt. Tak til Danske Medier og tak hele holdet bag. Prisen viser, at vi gjorde det helt rigtige, da vi valgte at satse på et digitalt medie, der kan inspirere ledere på alle niveauer – det er også det, vi hører fra vores medlemmer,« siger hun.
Også en række andre priser blev uddelt. Men blandt alle digitale medier i Danmark gik den allerhøjeste anerkendelse kun til Lederstof.dk, der fik guld som ’Årets digitale niche- eller fagmedie’ samt Politiken og TV 2, der fik guld for ’Årets digitale idé’.