Forlaget skriver:
Forretning for fremtiden – Succes med verdensmålene handler om, hvordan små og mellemstore virksomheder (SMV’er) kan få bæredygtighed til at blive en del af kerneforretningen og samtidig - eller netop derfor - drive forretning for fremtiden.
Forretning for fremtiden er skrevet på baggrund af de erfaringer, som en række virksomheder har fået ved at arbejde konkret med Verdensmålene, og som alle virksomheder kan lade sig inspirere af. Særligt i en tid med en verdensomspændende krise, hvor private virksomheder må og skal være med til at sikre en mere bæredygtig fremtid.
Forretning for fremtiden præsenterer syv kernekompetencer, som er udledt af erfaringer fra to projektforløb under Industriens Fond: Fra Filantropi til Forretning (Dansk Industri) og SDG Accelerator for SMV’er (UNDP). Flere end 50 virksomheder arbejdede i programmerne med at bruge bæredygtighed som løftestang for øget indtjening gennem produkt- og serviceinnovation, strategiudvikling, omkostningsreduktion, medarbejderengagement, styrkede forretningsmodeller og fokus på nye markeder. Kernekompetencerne spillede en essentiel rolle i disse tiltags tilblivelse og udførelse. Erfaringerne kan give dig og din virksomhed værktøjerne til at opnå kommerciel succes med Verdensmålene.
Forretning for fremtiden er skrevet til:
- Dig, der gerne vil arbejde for eller lede en virksomhed, som er på forkant med fremtiden, som overvejer potentialet i de 17 Verdensmål og gerne vil vide mere om, hvad andre har gjort.
- Skeptikeren, der ikke rigtig tror på, at bæredygtighed og god forretning kan gå hånd i hånd.
- Dig, hvis hjerte banker for at redde menneskeheden og kloden, men som mangler redskaber til at omsætte din overbevisning til konkret handling.
Forlag: Samfundslitteratur
Udgivelsesdato: 15. December 2020
Køb bogen her